Llums de festes...

25 d'agost de 2008

Hi ha gent que diu que l'última setmana d'agost abans de festes no li agrada gens. Supose que perquè és com una "setmana de pas", en la que la gent ultima detalls, i no disfruta del final de l'estiu, sino que espera ansiosa que passen els dies per que arriben festes.

Anit, després d'estar quasi cinc dies fora de casa, arribant en el cotxe a Castalla vaig descobrir que les banderes ja estan posades al castell, però no vaig caure en que les llums de festes ja estaven penjades. Per la nit, abans d'anar a dormir, vaig apagar la llum, i com sempre, vaig deixar les portelles del balcó obertes, per a que l'habitació no es quedara a oscures del tot. Però al apagar la llum, una immensa claror entrava pels huecos de la persiana. Què és eixa llum? Vaig haver d'obrir el balcó i assomar-me, per descobrir (com cada any que em passa açò), que les llums de festes ja estan penjades, esperant les festes.

Podriem dir que hem trobat una cosa bona de la setmana prèvia a les festes, que les llums il.luminen les nostres habitacions. I això només passa en tot el poble possiblement des del 23 d'agost fins el 5 de setembre!

Altra cosa bona dels últims tres dies abans de festes (per als peatons, no per a qui té cotxe i no te garaix), és que comencen a tancar els carrers. I si, ací en Castalla son uns exagerats, i tanquen el poble i un radi d'un kilòmetre al voltant, però podem dir que durant set dies més o menys, ens oblidem de les voreres. I qué bé que es va pel mig del carrer xé!

1 comentario:

yorch dijo...

Creo que si algo tienen en comun todas las fiesta de pueblo (a parte de los millones de litros de alcohol que se consumen) es que en todas se siente la misma satisfacción por ir por en medio de la calle. Parece como si el peaton reconquistase algo que añora, no?