Tot sants...

1 de novembre de 2009

Hui és tot sants, i aquest any m'he vist amb la misió d'explicar els meus alumnes la nostra festa. Aquesta setmana han sigut molts els que m'han preguntat si jo em disfressaria i aniria a arreplegar llepolies. I jo, intentant sempre que aquests alumnes siguen un poc més crítics (de vegades resulta impossible, simplement per la curta edat), m'he fartat d'explicar que hallowen és una festa americana, que no és nostra, que la van inventar a EEUU i que ací la festa que tenim es diu "tot sants".

- I en què consisteix aquesta festa?- M'han preguntat molts (sobre tot els més menuts).

- En anar al cementeri i visitar els familiars que ja no estan- intentant no entrar tampoc en un debat sobre la vida i la mort, de moment, innecessari.

Aquesta contestació ha deixat a més d'un i de dos pensatius. I les seues respostes a aquesta explicació han estat ben diverses... Ara, la millor ha estat la d'un xiquet que, després de quedar-se un minut o dos pensant (i jo esperant a veure la seua resposta), ha alçat el cap, amb cara de frustració, i m'ha dit:

- I al cementeri donen llepolies?

- ....

Aquesta pregunta ha tirat per terra tots els meus arguments en contra de hallowen.

1 comentario:

bunburry dijo...

Ahir van trucar a la porta de casa meva al voltant de les 22 hores, cosa rara a aquelles hores. Només podia significar que alguna cosa dolenta havia passat, però vaig trigar un segon després d'alçar el cul del sofà en adonar-me que els costums estan canviant (s'estan globalitzant, oh yeah) i que segurament serien nens demanant llepolies. Tot seguit, vaig seure d'on m'havia alçat i vaig continuar sopant com si res. Mai he estat religiós ni he celebrat Tots Sants, però collons, ja la començo a trobar a faltar...