Propòsit...

29 de desembre de 2009

Arriba un nou any, i tots, de forma més o menys inconscient tenim algun propòsit al cap. Deixar de fumar, perdre els quilos que hem agafat aquestes festes, etc. Jo intente no fer massa propòsits, perquè de sobra sé que després no tinc força de volutat per complir-los.

Anit em vaig despertar a les 5 del matí, sobresaltada, com després d'un malson. No recorde bé el que vaig somiar, però si recorde tenir una sensació de malestar al cos. Són d'eixos somnis que no recordes, però que quan et tornes a dormir segueixes somiant igualment, i et despertes tres o quatre vegades més.

Així, he decidit no intentar dormir més, sinó esbrinar què és el que no em permetia dormir. Podia ser qualsevol cosa, per Nadal res no em resulta estrany. Entre pensament i pensament han començat a vindre'm al cap algunes imatges borroses del meu somni, i paraules en lletres fluorescents (si, com en una pel.lícula de por). I què he vist? He vist les rodes de la meua maleta, plenes de fang, la meua palestina i la paraula "incertesa".

No sóc intèrpret de somnis, però crec que he decidit convertir tot açò en un únic propòsit d'any nou, que és: recobrar la meua incertesa. Perquè açò de sentir que tot està fet em mata per dins. El que està fet està fet, i el que tinc no ho llançaré a perdre, però necessite tornar a sentir la por de no saber que passarà demà. Perquè al cap i a la fi, això és el que m'ha inspirat aquests tres anys del blog.

No tinc ni idea de com ho faré, però vull tornar a ser jo, perquè sense incertesa, no ho sóc.

Eixe és el meu propòsit.


Bon any, des de Sella.

2 comentarios:

Javi dijo...

Incertidumbre, es una bella palabra pero ¿qué significa? Es algo desconocido, algo borroso ¿verdad? Pero ¿qué algo es? ¿Una proyección hacia el futuro que nos proporciona inseguridad y ansiedad; ilusión y esperanza? ¿o una evocación del pasado que trae consigo tristeza y nostalgia; calidez y alegría?
Incertidumbre, sí, ahora que la repito suena muy bien. Y es una magnífica excusa que pedimos a nuestra mente para tener algo a lo que subirnos y cabalgar, a veces desvocados, desde o hacia un lugar. Sin proyectos la vida no merece ser vivida ¿verdad? Si uno no recuerda su pasado es posible que vuelva a cometer los mismos errores ¿no es así? Ambas frases, por lo manidas, han dejado ya de significar algo
Incertidumbre, estupenda forma de que nuestra vida siempre esté sojuzgada y subsumida a algo; esclavizada a un proceso concreto del pensar. Pero, y esta es quizá la pregunta más importante, si la incertidumbre, indiscutible característica propia del existir, invade e inunda nuestra vida ¿dónde queda el presente? La respuesta es simple y demoledora: para nosotros el presente no exite; la incertidumbre que produce nuestra mente hace que el presente, nuestra vida, se difumine.
Lo único que existe, que existe de verdad, es el presente, lo que ocurre aquí y ahora, pero me da la sensación que nos parece poca cosa, pasa por delante de nuestra mirada sin que apenas nos fijemos en él. Casi siempre es el "tonto útil" que molesta al pasado evocado y al futuro proyectado. Tenemos que soportar al presente, claro, porque está ahí pero nos precipitamos a sustituirlo por "algo mejor". Deberíamos tener en cuenta que ese "algo mejor" es una producción irreal de nuestra mente.
La incertidumbre existe en cada rincón del universo (en el caso de que tenga rincones), todo lo que lo conforma deviene de una manera espontánea y sin el siguiente paso predefinido pero sólo es el ser humano, una manifestación más del universo, el que se empeña en otorgar a la incertidumbre un lugar descollante en su existir.
Incertidumbre, etimológicamente, la ausencia de certidumbre, en eso sí estoy de acuerdo.
Te deseo feliz 2010.

Sole dijo...

M'agraden les teues reflexions. Sempre pense i dic que els éssers humans mai tenim prou amb el que tenim. La incertesa és una paraula, com bé dius, a la que amarrar-se, una última escapada. El present no existeix, perquè el que fem ara i aquí ho estem fent pensant en el que serem demà, això no es pot negar. Però malgrat totes aquestes reflexions, seguim fent, seguim vivint...Crec que el que importa és saber qui som i què volem, perquè la resta, només pel fet de ser humans, ja ho portem al damunt.

Bon any igualment!