Entendre...

13 d'abril de 2010

Una professora de la universitat em va dir un dia: "...tememos aquello que no hemos aprendido a entender..." I jo, acabada de sortir de la gran odisea que va ser la meua vida a l'institut, vaig guardar eixa frase al subconscient, i, com tot el que guarde al subconscient, ha acabat sortint.

Imagine que no conèixes, que estàs perduda, perquè les circumstàncies han canviat, i no pots abarcar tot el que abans abarcaves. Puc suposar, amb por a errar, que el que coneixies era millor per a tu (però no per a mi), i que ara mateix no saps a quina classe de nova etapa em toca fer front. La incertesa i el no saber et transforma, et treu dels teus cabals. És normal.

El que estic segura que no conèixes ni imagines és, que potser allò que coneixies, abarcaves, estimaves i que els teus ulls definien com el millor per a tu (que no per a mi), era tot una mentida. Un passar sense fer. Un observar sense actuar, o potser tot el contrari, un actuar sense observar. El que no imagines és la "decepció" que a mi em suposa la teua actitud.

Però no em castigues, simplement perquè tens por a allò que no entens, que en aquest cas, potser són els meus actes. Et pareixeran desproporcionats, buits de sentit, desorientats. I no canviaràs d'idea només perquè jo et diga que per primera vegada tot açò té sentit.

Canviaràs d'idea quan ho entengues.

No hay comentarios: