Trueque....

11 de febrer de 2011

Hui m'he trobat una multa en la lluna del cotxe. Això sembla que no és cap novetat aquest mes, perquè fa dues setmanes pagava cent euros per altra multa per excés de velocitat. No penseu ara que sóc una conductora kamikace. En set anys que fa que tinc el carnet no n'he tingut cap. L'altre dia anava a 90 en lloc de a 80 per un túnel, i pam. Papleta al canto. No volies caldo, nyas tos tasses.


La multa de hui, però, és diferent. M'ha fet riure. Davant l'escola està la caserna de la guàrdia civil. La façana està reservada per als seus cotxes, i està ben indicat. El lateral no. I allà que he anat jo. He vist un lloc i pa mi! A la porta l'escola!

A les cinc he sortit de la feina i m'he vist un paperet doblegat davall del parabrises, en el qual, entre altres coses, posava açò:

" Hecho denunciante: estacionar en la zona AVILITADA de la guardia civil".

El meu cap no ha pogut ni pensar en quants diners serien ni en me caguen sa mare i en son pare ni res d'això.

Primer he pensat que aniré a pagar però els diré que per l'amor de Déu que ho gasten en treure's el graduat escolar.

Després he pensat: colló! si l'escola la tenen en front! Els proposaré un trueque: ells em perdonen la multa i jo els ensenye a escriure

Encara que coneixent la guàrdia serril no sé jo si encara em multaran "por deshovediensia y hagresión a la authoridad".

11 comentarios:

TROMPANETES dijo...

Escaneaaaaa!!!!!!!!!!

Sole dijo...

no tengo escaner.. A ver si puedo hacerle una foto y que se vea bien. Voy a recurrir diciendo que no entiendo lo que pone,jaja! a ver si cuela!

Anónimo dijo...

"Libranos del pecado y de la Guardia Sivil" ;-)

Humberto dijo...

¡Mi querida Sole! En primer lugar, felicitaciones por el cambio de status de tu espacio.
Veo que estás caliente, pero tienes toda la razón, no te creas que aquí no sucede lo mismo, muy por el contrario, la fórmula aquí es: policía=inculto.
Creo que has tenido una excelente idea, volver al trueque, la puta multa (perdón) por un poco de educación.
Te dejo un beso enorme.
Humberto.

Negu dijo...

Ja em perdonaràs perquè a mi ningú no m'ha cridat, però és que si tens un blog qualsevol et pot llegir. Entenc com deus estar d'emprenyada amb això de la multa. Ara bé, com és que envies els guàrdies a aprendre de lletra amb un text com el que tu has escrit? A veure, deduesc que ets mestra d'escola i jo veig escrites coses com:"cuartel","fatxada","en el que","la mort de Déu"(sempre se n'ha dit "l'amor de Déu"),"trueque" (en valencià es diu baratar),"altra multa" (en lloc de "una altra multa"),"kamikace". I em deixe els errors de picatge que també n'hi ha a manta.
Per poder riure a gust de la ignorància dels altres s'ha d'estar molt segur d'un mateix, i així i tot és arriscat. Sé que tot tenia un to simpàtic i de cosa sense importància, però quan escrivim no podem ser tan imprudents i anar tan sobrats perquè qualsevol passavolant ens pot pegar un calbot. Que descansat que m'he quedat!

Sole dijo...

És que els blocs estan oberts a tot el món, i tot el món pot llegir i opinar.

Si et serveix d'alguna cosa repasse cada escrit mil vegades abans de publicar, i després de publicar, de vegades l'elimine, el retoque i el torne a publicar.

El que passa és que puc ser mestra, però no filòloga catalana, i per això, i per a la meua desgràcia i la de molts valencians, molts castellanismes encara maregen el meu valencià. Respecte a la paraula trueque, no sabia la traducció i per això està en cursiva. També hi ha que saber interpretar aquests xicotets gestos.

El que em cabreja de la guàrdia civil, més que la multa en sí, és el fet que vaig a preguntar el per què de la multa, si no està ben indicat que on es pot aparcar, i si pregunte en valencià em diuen que els parle en cristià.

Però ells, el cristià ni saben parlar-lo ni el saben escriure.

Jo, almenys m'esforce.

De tota manera, qualsevol crítica constructiva és bona si permet millorar.

Salut!

Sole dijo...

De fet...mira, ara mateix corregiré els errors! Tota ajuda és bona!

Sole dijo...

Fet! Ara bé, Kamicace no ho he canviat, i trueque tampoc. La cursiva fa el seu paper... I m'agrada el paper que fa.

Sole dijo...

Perdó...en el comentari anterior he posat "els errors"..."les errades" millor... ;)

Anónimo dijo...

Jo veig molt bé que escrigues "trueque2 perque tothom ho entent.
Segon, Sole, parla en cristià que sino irás a "xirona"
tercer, fer una fotocopia de la multa i compulsa-la en el cuartel. aixpo es prova suficient per a que te la lleven (te ho dic jo)
quart, si no t ela lleven, i penjes la multa en facebook i youtube, vas a ser tu més famosa que el cuerpo

Mola mogolló el post

Julius

No pagues sense compulsar la multa ehhh!!!

Sole dijo...

ja me l'han llevat!tinc contactes!jajaja!ah,i hi havia altra falta mes! Calle Presviterio en lloc de Presbiterio.Xd.. Salut!