Feliç any nou...

31 d'agost de 2015

Una estranya sensació s'apodera de mi cada víspera de l'1 de setembre. Perquè al carrers tallats i la metxa a punt per a les festes es suma la incertesa del nou curs que comença. Moltes vegades he dit que per als i les mestres l'any nou no comença l'1 de gener, sinó l'1 de setembre. I així ens veiem cada 31 d'agost, fent balanç de l'any que s'acaba i projectant els propòsits del nou any que comença.

Jo personalment tinc els meus rituals. Faig neteja del pis, plene la nevera, pose el "cobertor" al llit, (costum que crec que he heratat de quan la mare posava els "cobertors" nets als nostres llits perquè arribaven festes). Any rere any trec punta als meus llapis, prove que els meus bolígrafs escriuen tots, prepare la meua agenda escolar doblant el primer full de setembre, revise que tinc una ampolla d'aigua per portar al dia següent i que el meu despertador té les piles funcionant i la maneta de l'alarma a l'hora que cal.

A les manies purament físiques acompanya el balanç de l'any que acaba. Un any desastrós en quasi tots els sentits, però que ha servit per fer neteja, com cada transició que passem. I jo, que sembla que visc empalmant transicions, em veig a mi mateixa vencent la batalla que més m'ha costat guanyar des de fa 6 anys.

Perquè saber què es vol és important.

Decidir el que no, també. 

Feliç any nou a tots/es els i les mestres.

No hay comentarios: