Retratar...

24 de novembre de 2015

Ahir Benjamín Prado deia en la Ser, a propòsit del nou llibre d'Elvira Lindo, que els diaris no estan fets per inventar-se una vida, sinó per retratar-la. I jo, que sovint agafe idees al vol per poder rumiar-les després, vaig apuntar la paraula "retratar" a un post-it, per donar-li eixida més tard. Hui m'he prés cinc minuts al llit per contar les deu bigues que separen el cel dels meus ulls i he vist la paraula escrita al sostre, com un eco visual que m'obligava a pensar en ella.

Som acció i reacció de les persones que passen per les nostres vides, però és possible que no hagem pensat en què la història de la nostra vida és un conjunt de fotogrames en moviment. Podem parar-nos i observar-nos en un punt determinat. De manera que si m'observares hui, sense saber qui vaig ser ahir, segurament tindràs una imatge molt diferent de mi respecte a aquell que m'observe demà. 

I amb aquesta idea al cap entenc llavors que aquella persona que crèiem conèixer fa deu anys hui ens semble desconeguda, perquè al nostre cap tenim el retrat d'algú que ja no es correspon amb el present. No som capaços de veure el conjunt. 

Hi ha qui té la capacitat extraordinària de veure més enllà del "clic" momentani, i pot esbrinar quin va ser el nostre pas ahir, així com el pas que farem demà. Però normalment ens quedem amb el que sabem i coneixem hui sobre les persones que ens envolten. I eixa serà la imatge que el nostre cervell guarde. 

I així em veig, acceptant de nou que possiblement els errors més grans de les nostres vides seran aquells que millor ens retraten. Aquells que ens ajuden a definir el que som, i sobre tot el que no tornarem a ser. Llàstima que ens quedem amb la imatge, segurament incompleta, dels qui passen per les nostres vides com la tardor ha passat per octubre.

En qualsevol cas... 

Ja estic ací.


"...the answer my friend...

                                                                                                                          ...is blowin in the wind..."

No hay comentarios: