Ens volem vives!

8 de març de 2017

Després de deu anys escrivint ací crec que ja ens coneixem prou (almenys vosaltres a mi), com per parlar clar. Hui és un dia en què tot el món ha compartit a les xarxes socials alguna imatge, frase, reflexió, etc., a favor de la igualtat entre dones i homes (jo la primera). L'error que cometem totes i tots és que demà se'ns ha oblidat. 

Fa set anys vaig treballar a una escola on, per desgràcia, vaig creure trobar l'amor. Per sort, li vaig veure les orelles al llop abans que fora tard i vaig eixir fugint d'allò que eixa persona creia ser estimar. No cal anar a les notícies per trobar dones que han patit assetjamet laboral, sexual o violència masclista. Segurament la teua veïna, una coneguda que tens al facebook o la cosina del teu oncle l'han patit o la pateixen. 

Si has de deixar els estudis, les amistats, les visites a la familia, la banda de música... No és amor. 

Si no consinteix que poses fí a la relació, si et persegueix pels corredors de la feina per insultar-te, si et truca o t'envia missatges vint-i-cinc vegades al dia, si es posa gelós de cada amistat que tens... No és amor. 

Si et segueix amb el cotxe, si aparca davant de ta casa, si has d'abandonar el pis on vius per tornar a casa dels pares "con lo puesto", si et fa por estar a soles a casa per si es planta a la porta... No és amor. 

Si t'alça la veu, si et fa sentir culpable de tot el que passa a la seua vida, si et fa creure que eres tu qui el provoca... No és amor. 

I per suposat: si t'alça la mà... No és amor.

Jo vaig acabar escrivint el seu nom, cognoms i matrícula del cotxe a una llibreta, deixant-la en un lloc visible a ma casa. Per sort, aquest bloc constituiria una eixida a l'esquerda que es va obrir en mi. Perquè aquella època va marcar un bans i un després en qui era i qui sóc ara. Malhauradament el meu calvari va acabar el dia en què va conèixer altra xica.

Per això, per la part que em toca, el dia de la dona no vull felicitacions. Vull tol·lerància zero. Les vull vives a totes. Ens volem vives.

2 comentarios:

pons007 dijo...

Pobre altre xica, no la vas avisar?

Sole dijo...

Vaig avisar a la seua millor amiga per tal que estiguera enlerta. Un temps després em van venir a buscar les dos. Li estava passant el mateix.